Dossier in de kijker: Dubbele betaling

Date : 17/07/2018


Een reiziger wil bij NMBS Europe online tickets boeken voor een reis binnen Frankrijk. Noch met de bankkaart van het werk noch met de eigen kredietkaart lijkt de betaling te lukken. Uiteindelijk gaat het bedrag van beide rekeningen af, waardoor de reis dubbel betaald wordt. De NMBS vindt dat er geen technische fout aan de basis ligt en weigert daarom de terugbetaling van een van de twee orders. Bovendien argumenteert ze dat de SNCF haar deel van het geld al ontving.


Wij vinden niet dat de reiziger de dupe mag worden van afspraken tussen NMBS Europe en haar vervoerders en suggereren dat de NMBS misschien bij de SNCF moet aankloppen om deze zaak geregeld te krijgen. Met een advies vragen we dat de klant terugkrijgt wat dubbel betaald werd. Hierop contacteert de NMBS de SNCF en vindt haar bereid om mee te werken aan een terugbetaling. De reiziger recupereert het geld.

Development & Web design by defimedia, Powered by AToms®