Wat doet Ombudsrail?

Date : 04/05/2018


Stel, als treinreiziger op het Belgische spoornet overkomt je iets dat je onrechtvaardig vindt en dat wil je niet zomaar laten passeren. Toch denkt de klantendienst er anders over. Dan kunnen wij als ombudsdienst voor de treinreizigers (Ombudsrail) een onafhankelijk onderzoek voeren. Blijkt daaruit dat jouw klacht (deels) gegrond is, dan zullen we bemiddelen tussen jou en de spoorwegmaatschappij, om zo een oplossing te vinden die voor iedereen rechtvaardig aanvoelt.

Verzoenen is niet het enige wat we doen, je kan bij ons ook terecht met vragen over rechten en plichten als treinreiziger.

Onze hulp is steeds gratis en onze standpunten zijn steeds objectief.

Hier vind je ons

Ons contacteren kan per mail (klachten@ombudsrail.be), via het klachtenformulier op de website (www.ombudsrail.be) en ook nog per brief (Koning Albert II-laan 8 bus 5, 1000 Brussel). Ons telefoonnummer is 0800 25 095 (vanuit het buitenland: +32 2 221 04 10). Persoonlijk langskomen kan op werkdagen van 9 tot 17 uur.

Onze bemiddeling nodig?

Bezorg ons alle informatie over je klacht. Dan doen wij de rest en houden je op de hoogte.

Voor wie meer wil weten 

Op de website (www.ombudsrail.be) staan onze jaarverslagen. Daarin vind je statistieken over welke klachten we ontvangen, besprekingen over allerlei relevante onderwerpen en samenvattingen van onze opmerkelijkste tussenkomsten.

Development & Web design by defimedia, Powered by AToms®