10-beurtenkaart B-Parking op je Mobib


Sinds 26 oktober kan je een 10-beurtenkaart voor de stationsparking op je Mobib-kaart laten plaatsen. Voorlopig wel enkel voor de volgende parkings: Ans P1 & P2, Genval P1, Jette P1, La Hulpe P1, Leuze P1, Luttre P1, Marchienne-au-Pont P1, Rixensart P1 & P2, Silly P1, Ternat P1 et Waterloo P1.

Voor andere stationsparkings waarvoor je een 10-beurtenkaart kan kopen, blijf de papieren versie beschikbaar via het loket.

Wie kan een 10-beurtenkaart kopen?

  1. Reizigers met een abonnement: op het moment van de validering van het treinabonnement (aan het loket of aan de verkoopautomaat via de Mobib-kaart) of tijdens de duur ervan (enkel aan het loket) als het abonnement nog minstens 10 dagen geldig is;

  2. Reizigers met een Halftijds Abonnement, Student Multi, Youth Multi, Standard Multi, Local Multi, 10-rittenkaart, Youth Holidays: de 10-beurtenkaart moet gelijktijdig met deze vervoerbewijzen gekocht worden. Je kan maar één 10-beurtenkaart per vervoerbewijs kopen.


Wil je gebruik maken van een stationsparking? Deze tips verzamelden we bij de behandeling van ombudsdossiers:

  • Controleer vooraf wat de parkeermogelijkheden en tarieven zijn bij jouw station op de website van de NMBS.

  • Om het voorkeurtarief voor treinreizigers te krijgen, scan je je vervoerbewijs aan de parkeerautomaat. Opgelet! De parkeerautomaat kan niet alle vervoerbewijzen lezen  (bijvoorbeeld een ticket op de identiteitskaart). In dat geval moet je je parkeerticket (aan het begin of het einde van de parkeerbeurt) laten valideren aan het stationsloket. Zijn de loketten gesloten? Buiten de openingsuren wordt het voorkeurtarief automatisch toegepast.

  • Ondervind je een probleem op de parking (vb. defecte slagboom, probleem met automaat …)? Neem dan contact op met de meldkamer van B-Parking door de telefoonknop te gebruiken op de in- en uitritzuil en op de betaalautomaten.


Meer informatie over de 10-beurtenkaart voor de stationsparkings (B-Parking) en de bijhorende voorwaarden vind je op de website van de NMBS.

Ondervond je een probleem op één van de stationsparkings of tijdens de aankoop van een product van B-Parking? Leg dit dan eerst voor aan de NMBS. Dit kan via haar contactformulier.

Niet tevreden over het antwoord? Kreeg je geen antwoord binnen 30 dagen? Neem dan contact op met Ombudsrail. Wij zullen je klacht verder onderzoeken.



* Alle info uit dit bericht is gebaseerd op gegevens die wij op het moment van publicatie ter beschikking hebben. Ombudsrail is niet verantwoordelijk voor onjuistheden ten gevolge van gewijzigde informatie.

share