De NMBS start de reservatie van groepsreizen terug op


Nu zomerkampen en zomerstages binnenkort weer toegelaten zijn, start de NMBS haar dienst voor de reservatie van groepsreizen terug op. Vanaf 10/06/2020 kan je opnieuw een groepsreis reserveren met een reisdatum vanaf 01/07/2020. Bij groepsreserveringen gelden er voordelige tarieven.

Wel zijn er enkele belangrijke maatregelen om de veiligheid te garanderen in de periode van 01/07/2020 tot 31/08/2020


Hier een overzicht:

  • De reservatie is enkel mogelijk voor groepen van minimum 15 en maximum 50 reizigers.

  • De reservatie moet ten laatste 10 werkdagen voor de reis aangevraagd worden.

  • Tijdens de piekuren (tussen 7.00 en 9.00 uur en tussen 16.00 en 18.30 uur) op weekdagen worden de reservaties beperkt.  De NMBS raadt aan om in de daluren te reizen.

  • Er zijn geen groepsreizen mogelijk naar de Belgische kust tussen 7.00 en 9.00 uur tijdens weekends of vakantiedagen.

  • De groepsreis kan enkel betaald worden via bankoverschrijving (en factuur). De tickets kunnen niet meer betaald of afgehaald worden aan het loket van het station.

  • Er kunnen geen tickets gekocht worden voor extra reizigers tot 30 minuten voor het vertrek.

  • Er zijn aangepaste omruilings- en terugbetalingsvoorwaarden. Na het uitreiken van de tickets kan het aantal reizigers niet meer aangepast worden.

  • De NMBS zal op voorhand ontmoetingsplaatsen doorgeven voor reizen vanuit grotere, drukkere stations om zo de vlotte doorstroom in deze stations te kunnen garanderen.


De groepen zullen afgezonderd worden van de andere reizigers.

Reizigers vanaf 12 jaar moeten verplicht een mondmasker dragen.

Op de website van de NMBS vind je bijkomende informatie over deze maatregelen en een link naar het reservatieformulier.

Op deze pagina vind je algemene informatie over groepsreizen en het Group Ticket (tarieven, voorwaarden …).

Als je problemen ondervond bij de reservatie van de groepsreis of tijdens de reis zelf, kan je een klacht indienen bij de NMBS via haar contactformulier.

Als je niet tevreden bent met het antwoord van de NMBS, of als je geen antwoord krijgt binnen een termijn van 1 maand, dan helpt de ombudsdienst je graag verder.


* Alle info uit dit bericht is gebaseerd op gegevens die wij op het moment van publicatie ter beschikking hebben. Ombudsrail is niet verantwoordelijk voor onjuistheden ten gevolge van gewijzigde informatie.

share