Group Ticket: online reservatie


Boekingen voor groepsreizen kunnen online gemaakt worden via de website van de NMBS. Je kunt je groepsticket nog steeds afhalen en betalen aan het loket. Betalingen per overschrijving en bezorging van de tickets per post zijn sinds 9 oktober echter niet langer mogelijk.

Voorzichtigheid is geboden bij het online kopen van een ticket. We herinneren je eraan dat het herroepingsrecht binnen 14 dagen na aankoop zoals voorzien in het Wetboek van Economisch Recht niet van toepassing is op vervoersovereenkomsten die online zijn gekocht. Neem voor het afsluiten van een dergelijk contract de nodige voorzorgsmaatregelen en lees de (na)verkoopsvoorwaarden aandachtig door.

Het was in deze context dat een klant contact met ons opnam. Hij had online Group Tickets geboekt voor een schoolreis. Een paar dagen later maakte hij een tweede boeking voor dezelfde bestemming, maar met andere treintijden. Logischerwijs vroeg hij om de eerste bestelling te annuleren en terug te betalen. De NMBS weigerde: online gekochte tickets worden niet terugbetaald. Dankzij de tussenkomst van onze dienst stemde de NMBS er uiteindelijk mee in om bij uitzondering de ongebruikte tickets terug te betalen, na aftrek van €10 administratiekosten. Deze keer is alles goed gekomen!

Op de NMBS website vind je algemene informatie over groepsreizen en het Groepsbiljet (tarieven, voorwaarden, enz.).

Als je problemen hebt ondervonden bij het boeken van je groepsreis of tijdens je reis zelf, kan je een klacht indienen bij NMBS via het contactformulier.

Als je niet tevreden bent met het antwoord van de NMBS, of als je binnen een maand geen antwoord hebt gekregen, zal de ombudsdienst je zaak graag onderzoeken.

share