Hoe bereik ik de klantendienst van de NMBS?


De laatste maanden ontving onze dienst klachten van reizigers die geen antwoord kregen van NMBS. Nazicht toonde aan dat deze personen contact met NMBS hadden gezocht via het e-mailadres customerservice@nmbs.be. We hebben bewust geen link aan dit adres gekoppeld, want – ondanks de wat misleidende naam – zal de klantendienst geen klachten of vragen behandelen die via deze weg zijn ingediend.

Zoek je in Google onder de term ‘e-mailadres NMBS’, dan meldt het AI-overzicht het volgende: Het e-mailadres voor algemene klantenservice van de NMBS is customerservice@nmbs.be. Hoe het komt dat Google dit als resultaat geeft en of en hoe dit adres door NMBS gebruikt wordt, is onze dienst momenteel nog verder aan het onderzoeken.

Hoe NMBS wel contacteren?

Heb je een vraag of een klacht, dan kan je NMBS steeds bereiken via het contactformulier of via de chatfunctie op haar website via deze link

Telefonisch is de klantendienst voor binnenlands verkeer bereikbaar op het nummer 02 607 30 00. Voor internationaal treinverkeer kan je bellen naar +32 70 79 79 79 (€0,30/min) of naar +32 2 607 30 07 (voor wijzigingen of annulaties van bestaande boekingen).

Heb je een boete van de NMBS ontvangen, dan dien je contact op te nemen met het Bureau Administratieve Boetes via bsladminboetes@belgiantrain.be of 02 607 22 99 (ma – vr / 09u-13u).

Als je geen antwoord krijgt, of je kan je niet vinden in het verkregen antwoord, aarzel dan zeker niet ons te contacteren. Je dossier wordt dan door ons onderzocht.

share