Koop je treinabonnement online


Veel reizigers hebben er een gewoonte van gemaakt om hun abonnement online te verlengen. In het kader van een nieuwe digitaliseringsfase biedt de NMBS haar (toekomstige) klanten voortaan de mogelijkheid om via de website een nieuw abonnement (eerste validering) en eventueel een nieuwe MOBIB-kaart aan te kopen.

Het principe is eenvoudig: kies vanuit je ‘My NMBS’-account - welke je online kan aanmaken als je er nog geen hebt – de reis, de klasse, de periode en de duur van het abonnement en voeg eventueel supplementen voor De Lijn, MIVB of TEC toe. Beschik je nog niet over een MOBIB-kaart, dan kan je er een krijgen tijdens het proces.

Ons advies:

  • Reken op een levertermijn van 5 werkdagen per post voor je nieuwe MOBIBkaart.

  • Controleer zorgvuldig alle details voordat je voor een nieuw abonnement betaalt.

  • Voorzie alle nodige documenten, afhankelijk van je situatie: identiteitskaart, getuigschriften (derdebetalersbewijs, schoolattest, enz.) en een pasfoto als je een nieuwe MOBIBkaart koopt.

  • Alle details vind je op de website van de NMBS.

Heb je vragen over de online aanmaak van een nieuw abonnement of de verlenging van een bestaand abonnement, dan kan je contact opnemen met de NMBS-klantendienst via het contactformulier of door te bellen naar 02/528.28.28.

Ben je niet tevreden met het antwoord van de NMBS of krijg je binnen een maand geen antwoord, dan helpt Ombudsrail je graag verder.

share