NMBS lanceert het Off-Peak Summer Abo ​​​​​​​


Heb je een “Standard” of een “Unlimited” abonnement en plan je tijdens de zomermaanden veel uitstapjes met de trein, dan kan het Off-Peak Summer abonnement van de NMBS voor jou interessant zijn.

Voor een vast bedrag reis je alleen of met twee tijdens de zomervakantie (van 01/07/2022 tot ten laatste 31/08/2022) gedurende 31 dagen ongelimiteerd door België in 1e of 2e klas.

We geven je enkele aandachtspunten:

  • Het abonnement is geldig vanaf 9.00 uur tijdens de week en zonder beperking tijdens weekends en feestdagen.

  • Koop je een Off-Peak Summer Abo, dan kan je maximum 1 persoon die op hetzelfde adres woont, uitnodigen om een bijkomend abonnement te kopen.

  • Ben je jonger dan 26 jaar, dan ben je beter af met de Youth Holidays (voorheen Go Unlimited)

  • Je lopend abonnement moet geldig zijn wanneer je het Off-Peak Summer Abo koopt en je kan het ten vroegste 31 dagen voor de gewenste startdatum aanschaffen. Het Off-Peak Summer Abo blijft geldig tijdens de zomermaanden, zelfs als je Standard of Unlimited Abonnement dat inmiddels niet meer is.

  • Je kan niet reizen met Thalys of Eurostar binnen België, maar wel met de ICE-trein tussen Brussel en Luik-Guillemins reizen mits je een ICE Supplement koopt.

  • Het Off-Peak Summer Abo is niet omruilbaar, maar kan worden terugbetaald tot de vooravond van de startdatum.


Ons advies:

Ga zeker na of het Off-Peak Summer Abo wel degelijk de voordeligste keuze is voor jou. De NMBS biedt ook andere producten aan die misschien beter passen bij je plannen (Duo Ticket, Youth Holidays, Senior Ticket, Discovery ticket …).

Meer informatie over de prijzen en de voorwaarden vind je op de website van de NMBS.

Met bijkomende vragen over het Off-Peak Summer abonnement kan je de klantendienst van de NMBS contacteren via haar contactformulier of via het nummer 02/528 28 28.

Ondervind je problemen tijdens je reis met het Off-Peak Summer Abo? Dan kan je een klacht indienen bij de NMBS via het hierboven vermelde contactformulier.

Als je niet tevreden bent met het antwoord van de NMBS, of als je geen antwoord krijgt binnen een termijn van 1 maand, dan helpt de ombudsdienst je graag verder.


* Alle info uit dit bericht is gebaseerd op gegevens die wij op het moment van publicatie ter beschikking hebben. Ombudsrail is niet verantwoordelijk voor onjuistheden ten gevolge van gewijzigde informatie.

share