Terugbetaling Group Ticket


Met het Group Ticket van de NMBS kunnen groepen met minstens 15 personen voordelig reizen.  Zo betaal je maar één euro per traject voor kinderen jongeren dan 12 jaar en krijgen alle andere reizigers een korting van 60%.

Op de website van de NMBS word je gestimuleerd om een Group Ticket online te reserveren. En waarom ook niet: het is gemakkelijk en snel. Zonder je naar een station te verplaatsen of een klantendienst op te bellen, kan je je groepsreis met enkele klikken vastleggen. Weet wel dat er een addertje onder het gras schuilt.

Dien je de groepsreservatie te annuleren, dan kan je aan het Contact Center van de NMBS om een terugbetaling vragen. Dit dient ten laatste 7 kalenderdagen voor de vertrekdatum te gebeuren. Let wel op: volgens de productvoorwaarden is een online aangekocht Group Ticket niet terugbetaalbaar.

Het is een gek gegeven dat de NMBS je enerzijds stimuleert om online je Group Ticket te boeken, om dan anderzijds een terugbetaling te weigeren omdat je de boeking via dit kanaal uitvoerde.

Wens je toch de mogelijkheid tot terugbetaling open te houden? Selecteer dan op het einde van je online reservatie voor de optie ‘Aan het loket’, wanneer je een betaal- en leverwijze selecteert. Zo bekom je aan het loket een papieren vervoersbewijs dat wél terugbetaalbaar is tot 7 kalenderdagen voor de reisdatum.

Meer info over het Group Ticket en de voorwaarden vind je op de website van de NMBS.

Heb je een probleem ondervonden bij de reservatie of terugbetaling van je Group Ticket? Je kan contact opnemen met de NMBS door te bellen naar 02/528.28.28 of via het contactformulier.

Als je niet tevreden bent met het antwoord van de NMBS of als je binnen een maand geen antwoord hebt ontvangen, helpt de ombudsdienst je graag verder.


* Alle info uit dit bericht is gebaseerd op gegevens die wij op het moment van publicatie ter beschikking hebben. Ombudsrail is niet verantwoordelijk voor onjuistheden ten gevolge van gewijzigde informatie

share