Tickets De Lijn verkrijgbaar in de NMBS-app
De NMBS bood reeds gecombineerde abonnementen aan voor De Lijn, MIVB en TEC. Meer informatie hierover vind je op de website van de NMBS. Opgelet, in sommige gevallen is dit niet altijd de meest voordelige oplossing (vb. door voordelige tarieven voor jongeren, korting via gemeente …).
Sinds 12/07/2024 kan je tickets van De Lijn kopen in de NMBS-app. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn voor treinreizigers die nog een bus dienen te nemen om naar hun bestemming te reizen. Tickets voor TEC-bussen en MIVB-tickets zijn voorlopig nog niet te verkrijgen via de NMBS-app.
Opgelet! Je kan enkel tickets voor 1 rit of 10-rittenkaarten kopen via dit kanaal. Deze tickets zijn niet- inwisselbaar en niet-terugbetaalbaar. Meer informatie over deze tickets en de voorwaarden vind je op deze webpagina.
Het is mogelijk dat een ander product van De Lijn voordeliger voor jou zal zijn. Meer informatie over de verschillende tickets en abonnementen vind je op de website van De Lijn. Een overzicht van eventuele kortingen en voordeeltarieven vind je hier.
De tickets van De Lijn zijn gekoppeld aan je gsm-nummer. Je zal dit nummer dus moeten ingeven bij de eerste aankoop.
In de productvoorwaarden van de NMBS staat dat haar algemene voorwaarden voor verkoop op afstand van toepassing zijn, alsook de algemene reisvoorwaarden van De Lijn.
De NMBS legt in haar voorwaarden nog uit dat, als je problemen ondervindt tijdens de uitgifte van je vervoerbewijs in de NMBS-app, je haar klantendienst kan contacteren via het telefoonnummer 02/607.30.00 of via het contactformulier. Ben je niet tevreden met het antwoord van de NMBS, of krijg je geen antwoord binnen een termijn van 1 maand, dan helpt Ombudsrail je graag verder.
Voor andere problemen tijdens je busreis kan je De Lijn contacteren. Als je niet tevreden bent over hoe je klacht werd afgehandeld, kan je de Vlaamse Ombudsdienst contacteren.