Vraag je gratis Hello Belgium Rail Pass aan tot en met 30/09/2020


Woensdag 30 september 2020 is de laatste dag waarop je de gratis Hello Belgium Railpass kan aanvragen, hoewel de NMBS op haar website verwarring strooit door te stellen dat de aanvraag moet gebeuren vóór 30 september.

Je kan de Railpass aanvragen via de website https://www.hello-belgium.be/#/nl

Ondertussen hebben wij al verschillende vragen en opmerkingen ontvangen van reizigers over de aanvraagprocedure.

We geven je daarom enkele belangrijke aandachtspunten mee:


  • Kreeg je geen bevestigingsmail na het indienen van je aanvraag? Het is mogelijk dat deze email in de map “ongewenste email” zit of in je “spam folder”.

  • Als je de Railpass hebt aangevraagd en na 8 of 10 werkdagen niets hebt ontvangen, kan je bellen naar de hulplijn op het nummer 02/300.15.15. Deze medewerkers kunnen nakijken of de aanvraag correct geregistreerd werd. Krijg je geen medewerker aan de lijn? Je probeert best later nog een keer. We hoorden namelijk al dat er soms problemen zijn met de hulplijn.

  • Als je niet tijdig de bevestigingsmail of de Pass zelf ontving, probeer dan je aanvraag opnieuw in te voeren. Als de aanvraag doorgaat, wil dit waarschijnlijk zeggen dat er de eerste keer iets misliep. Als het systeem zegt dat er voor dat rijksregisternummer reeds een aanvraag gebeurde, dan zal de eerste aanvraag waarschijnlijk wel geregistreerd zijn.

  • Je kan eventueel een printscreen nemen van het scherm dat verschijnt nadat je het formulier hebt ingevuld als bijkomend bewijs dat je de aanvraag hebt ingediend.


Bijkomende informatie over de Pass en hoe je deze kan gebruiken vind je in ons eerdere nieuwsbericht, op de website van de NMBS en op https://www.hello-belgium.be/#/nl.

Als je problemen hebt ondervonden bij de aanvraag of bij het gebruik van de Pass, kan je ook een klacht indienen bij de NMBS via haar klachtenformulier. De klantendienst van de NMBS kan je ook bereiken op het nummer 02/528.28.28.

Als je niet tevreden bent met het antwoord van de NMBS, of als je geen antwoord krijgt binnen een termijn van 1 maand, dan helpt de ombudsdienst je graag verder.

share