Nieuwe busverbindingen naar Charleroi Airport


Op 6 juni 2023 introduceerde de busmaatschappij TEC twee nieuwe busverbindingen naar Charleroi Airport vanuit Fleurus (A2-lijn) en Luttre (A3-lijn). 

Er bestaat reeds een busverbinding vanaf het station Charleroi-Centraal (A1-lijn). Reizigers hebben nu dus meer mogelijkheden om naar Charleroi Airport te reizen.

De NMBS biedt het Charleroi Airport Ticket aan dat zowel je treinreis als rit met de TEC-bus omvat.

Ga zeker na of dit combi-ticket voor jou wel het voordeligst is. Soms kan het goedkoper zijn om je treinticket en busticket apart te kopen. De NMBS hanteert immers voordelige tarieven voor jongeren en 65-plussers en biedt soms promoties aan (vb. Duo Ticket). Via de websites van de NMBS of TEC kan je een apart ticket kopen voor het bustraject.

De NMBS verkoopt enkel het Bus TEC Charleroi Airport Ticket voor de verbinding tussen Charleroi-Centraal en Charleroi Airport of omgekeerd. Nochtans is dit ticket, volgens de NMBS-voorwaarden, ook geldig voor de busrit tussen Luttre of Fleurus en Charleroi Airport.

Kinderen onder de 12 jaar reizen gratis op de trein als ze begeleid worden door een reiziger met een geldig ticket (maximaal 4 kinderen). Op de TEC-bus reizen begeleide kinderen onder de 6 jaar gratis.

Reis je met de trein naar de luchthaven, voorzie dan zeker voldoende tijd om eventuele vertragingen op je traject op te vangen. Spoorwegondernemingen willen in de regel niet tussenkomen in bijkomende schade die een vertraging veroorzaakt (vb. de kosten die het gevolg zijn van het missen van een vlucht), zelfs wanneer de spoorwegmaatschappij ontegensprekelijk in de fout ging. We schreven hierover in het verleden dit nieuwsbericht.

Meer informatie over het Charleroi Airport Ticket en het Bus TEC Charleroi Airport Ticket vind je op de website van de NMBS.

Problemen ondervonden tijdens je reis naar Charleroi Airport? Neem eerst contact op met de NMBS-Klantendienst.

Krijg je binnen de maand geen reactie van de spoorwegonderneming of ben je niet tevreden met haar antwoord? Neem contact op met Ombudsrail. Wij zullen je klacht verder onderzoeken.


* Alle info uit dit bericht is gebaseerd op gegevens die wij op het moment van publicatie ter beschikking hebben. Ombudsrail is niet verantwoordelijk voor onjuistheden ten gevolge van gewijzigde informatie.

share