NMBS Assist-app


In januari 2023 lanceerde NMBS haar NMBS Assist-app waarmee treinreizigers met beperkte mobiliteit assistentie kunnen reserveren. De applicatie omvat een aantal nieuwe functies, waardoor het voor minder mobiele reizigers eenvoudiger is om assistentie aan te vragen.

De app werkt met het My NMBS-account van de treinreiziger. Door middel van een persoonlijke login moet je niet elke keer opnieuw je gegevens invullen. De app onthoudt welke assistentie nodig is.

De app kent een aangepaste reisplanner die enkel de stations toont waar assistentie mogelijk is, dit in functie van welke hulp er nodig is. De reiziger kiest zelf de trein en de stations waar assistentie nodig is. De aanvraag komt rechtstreeks bij de personen die de assistentie uitvoeren en die op hun beurt bevestigen of deze mogelijk is.

Minder mobiele pendelaars kunnen voor hetzelfde traject meerdere aanvragen tegelijkertijd doen en dat 30 dagen vooraf.

De NMBS Assist-app kan zowel via de App Store van Apple (IOS) als via Google Play (Android) worden gedownload. Daarnaast kan ook nog assistentie aangevraagd worden via de klassieke kanalen (telefoon, website of sociale media).

Meer informatie over het aanvragen van assistentie en de NMBS Assist-app vind je op de website van NMBS.

Heb je toch problemen ondervonden bij het gebruik van de Assist-app of bij het reserveren van assistentie via een ander kanaal? Contacteer dan eerst de klantendienst van de NMBS via het contactformulier of door te bellen naar 02/607.30.00.

Ben je niet tevreden met het antwoord van NMBS, of krijg je binnen een maand geen antwoord, dan helpt Ombudsrail je graag verder.


Foto website + sociale media: 

<a href="https://fr.freepik.com/vecteurs-libre/benevoles-aident-amis-handicapes-marcher-plein-air_9652120.htm#query=aide&position=8&from_view=search&track=sph">Foto van pch.vector</a> op Freepik

share