Onterecht aangerekende kosten bij de annulatie van internationale treintickets ​​​​​​​


Wij ontvingen klachten van reizigers die internationale treintickets hadden gekocht en besloten om niet meer te reizen aangezien hun geboekte trein afgeschaft was.

Toen de reizigers hun tickets zelf online annuleerden via het boekingssysteem van de verkoper, werden er onterecht kosten aangerekend.

Dit kan voorvallen als deze systemen nog geen rekening houden met last-minute afschaffingen of commerciële maatregelen van de betrokken vervoerders.

Volgens de Europese regelgeving hebben reizigers recht op een kosteloze terugbetaling indien het duidelijk is dat ze met minstens 60 minuten vertraging op de bestemming zullen aankomen (meer informatie hierover vind je op onze rechtenpagina).

Opgelet! Als er meerdere vervoerders bij de reis betrokken zijn, is het mogelijk dat contractsegmentatie wordt toegepast. Meer informatie over dit klantonvriendelijke principe vind je in dit artikel

Werden er bij de annulatie van uw internationale treintickets door de verkoper kosten aangerekend die volgens u onterecht zijn? Contacteer dan eerst de klantendienst van de betrokken onderneming.

Op onze FAQ-pagina, onder de vraag “Hoe dien ik eerst een klacht in bij de betrokken spoorwegonderneming” , vind je de contactgegevens van de belangrijkste spoorwegondernemingen. 

Kreeg je geen antwoord van de spoorwegonderneming binnen een termijn van 1 maand, of ben je niet tevreden met het antwoord?  Neem contact op met ons. Wij zullen je aanvraag verder onderzoeken.

share