Het netwerk van ombudsmannen lanceert een nieuwe website

Date : 19/12/2017

Het netwerk van ombudsmannen lanceert een nieuwe website 

 

Een probleem met een overheidsdienst, een spoorwegonderneming, een bank, een verzekeraar, een telecomoperator, een energieleverancier... ? De website www.ombudsman.be biedt een oplossing. Via die nieuwe site van het netwerk van ombudsmannen wordt het nu makkelijker om een klacht in te dienen bij de juiste ombudsman. 

 

Klacht indienen op de juiste plaats 

Het is niet altijd makkelijk om te weten tot wie je je kan wenden als je een probleem hebt. De website www.ombudsman.be maakt het makkelijker voor burgers die een oplossing zoeken.   

Een netwerk van onafhankelijke ombudsmannen  

Het netwerk van ombudsmannen verenigt een dertigtal ombudsmannen van verschillende niveaus en sectoren in België: federale staat, gewesten en gemeenschappen, privésector, overheidsbedrijven, steden en gemeentes.  

Alle ombudsmannen uit het netwerk zijn onafhankelijk. In alle objectiviteit onderzoeken ze klachten van burgers die een probleem hebben met een overheidsdienst of een organisatie uit de openbare sector of privébedrijf. De tussenkomst van een ombudsman is altijd gratis.  

Oplossing voor problemen  

Niet akkoord met je belastingen? Een onenigheid met je gemeente? Je bent niet akkoord met je gasfactuur? Foutje in je pensioenberekening?  

De website www.ombudsman.be lijst een groot aantal problemen op die burgers kunnen tegenkomen, tot de meest complexe. De samenwerking tussen de ombudsmannen in het netwerk zorgt er voor dat ook de meest problematische kwesties opgehelderd worden.   

De website is volledig drietalig: Nederlands, Frans en Duits.   

Development & Web design by defimedia, Powered by AToms®